Opinie
Książka bardzo potrzebna. Powinna być obowiązkową lekturą na wszystkich szkoleniach i studiach public relations. Ponad stuletnia historia zawodu konsultanta PR dowodzi, że jest to odpowiedzialna profesja inżyniera nastrojów społecznych (parafrazując Edwarda Bernays’a), a nie jedynie lekkomyślnego producenta wycinków prasowych czy sensacyjnych newsów telewizyjnych. Obecnie już nie tylko na najlepszych uniwersytetach uczy się, że profesjonalne działanie PR nie tylko zaczyna się i kończy badaniami, ale także i w trakcie prowadzenia tej działalności należy wciąż odpowiednio monitorować, czyli badać zachowanie otoczenia. Cieszy fakt, że i w naszym kraju dorastamy do tej wyższej kultury zachowania specjalistów PR, chcących wychodzić naprzeciw współczesnym wymaganiom cywilizacyjnym. Książka Anny Miotk jest tego najlepszym świadectwem.
Prof. zw. dr hab. Jerzy Olędzki
Opracowanie zapełnia lukę na jaką natrafiał czytelnik poszukując w literaturze w Polsce poważnej monografii na temat pomiaru i oceny efektów działalności public relations. Dlatego cel i temat czynią opracowanie jednostkowym, oryginalnym. Jeśli uwzględnimy dodatkowo, że dokonany w nim został wiarygodny przegląd światowego dorobku teoretycznego i stanu praktyki w zakresie pomiaru efektów PR to literatura przedmiotu (czytaj: zagadnień public relations) wzbogacona została o dzieło nie tylko swoiste, ale ze wszech miar użyteczne i oczekiwane.
prof. zw. dr hab. Krystyna Wojcik
Książka zasługuję na uwagę, a dobór tematu wskazuje na próbę analizy ważnego dla rozwoju public relations w Polsce zagadnienia pomiaru efektów działań PR. Od dawna wszak w stosunku do specjalistów public relations formułowane są oczekiwania, które dają się sprowadzić do stwierdzenia "...więcej Excela, mniej Power Pointa".
Prof. dr hab. Tadeusz Kowalski
To, co moim zdaniem jest bardzo wartościowe w tej książce to przede wszystkim tropy. Czytelnik dostaje konkretne drogowskazy do praktycznych działań wspierających PR. Polecenie konkretnych publikacji, przykładowych agencji badawczych czy narzędzi analitycznych pozostawia czytelnika bardziej świadomym problemów mierzenia działań public relations jak również ich potencjalnych rozwiązań.
Marcin Nagraba, Sotrender
Książka odczarowuje mit straszliwego tematu badań w public relations. Większość PR-owców na samo słowo "metodologia" ucieka wzrokiem, bo nie ma podstaw merytorycznych, aby bez obaw myśleć o przeprowadzeniu badań swojej pracy. Miejmy nadzieję, że sięgną oni po tę pozycję. W sposób rzetelny omawia ona i obrazuje kolejne etapy procesu badawczego, a fachowe terminy do tej pory zarezerwowane dla wybranych, wyjaśnia w logiczny sposób. Już widzę, jak podczas imprez branżowych toczą się rozmowy na temat badań PR, a nasi koledzy PR-owcy brylują na salonach i lansują się poprzez objaśnianie indeksu Gunniga-Foga :)
dr Monika Kaczmarek-Śliwińska